Chrystus się rodzi, nas oswobodzi…

06. 10. 23 r. Warszawa.

Moja córka wie, że Chrystus ma przyjść do mnie i o dziwo traktuje to bardzo poważnie. O dziwo dlatego, że ja osobiście takiej pewności co ona nie mam. Wczoraj doprowadziła mnie do łez ze śmiechu zadając pewne pytanie …

A dzisiaj pisałam coś, o czym już zapomniałam … Znowu ta zaskakująca zbieżność w czasie …

-Kiedy przyjdzie ktoś cię odwiedzić, powiedz „Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus”, a potem powiedz, a może kawa ? 
-……….. – dech mi zaparło. Przestraszyłam się, że zapomnę. 
http://rozmowyzniebem.pl/wp/2023/10/06/nadchodzi-nowy-dzien/

Na kawie …

  • Wczoraj ktoś mi śpiewał „Chrystus się rodzi, nas oswobodzi” … Wieczorem i potem w nocy słyszałem …
  • Przecież to kolęda … Ojcze, co znaczy ?
  • Ła(d)na ? Zwiastująca.
  • Święta ? Hmm … Ale zwiastuje „a może kawy ?”, czy święta ? – nie daję za wygraną.
  • Nie odpowiem ci.
  • Życie w niepewności jest tak ekscytujące.

Ręce mi opadły z bezsilności …



07. 10. 23 r. Warszawa.

Chciałabym porozmawiać z Ojcem jak za „dawnych lat”, ale w ostatnich dniach naprawdę niewiele rozmawiamy. Naszym głównym tematem przy kawie jest oczywiście przeprowadzka biura, która powinna być jak najszybciej. Powinna, ale nie mamy dokąd. Zatem jak to wszystko spiąć razem ze sobą ? Przeprowadzka, Jegomość, zniknięcie ? Zniknięcie to na pewno nie w tym roku, tak mi wychodzi …

  • Totruchamy jeszcze troszkę i zadziwimy świat, nawet twoją Olę, która jest na wszystko przygotowana.
  • Dzieje się powoli, jakbyś miał nogi związane, ale jednak do przodu.
  • Ojciec pokazał mi znak mercedesa … Ja nie chcę mercedesów przecież. Nie wiem o co chodzi …
  • …….. – zamyśliłam się nad jego słowami. Dzisiaj też ni stąd ni zowąd natrafiłam na własne zdjęcie z blogu ze znaczkiem mercedesa.
  • Może to jakaś wskazówka dla ciebie co do biura ?
03. 04. 22 r. Warszawa. Idąc na kawę mijamy salon Audi, który niedawno tu otworzono. W środku oczywiście Audi S8. Piotr staje jak wryty, zbliża twarz do szyby witryny …Kupiłbym, ale wiesz co ? Ostatnio widzę przed oczami nie znaczek Audi, a znaczek Mercedesa. Pokazują mi znaczek Mercedesa, nie wiem o co chodzi. Ja nie lubię Mercedesa 
-…Nie lubi !!! – … zabrzmiało sarkastycznie. 
-A kto ci daje ?!!! drugi raz sarkastycznie. 
Roześmiałam się. Znaczek mercedesa przypomina celownik na strzelnicy. Mają Piotra na celowniku za takie chciejki, z tego wynika, czego teraz nie zauważył, albo nie chce zauważyć. 
https://rozmowyzniebem.pl/wp/2022/09/12/sa-ofiara-na-nowy-poczatek/ 



08. 10. 23 r. Warszawa.

Krysia idzie do szpitala na czyszczenie żył szyjnych i zastanawiamy się, czy na ten czas nie przyjechać do Szczecina.

  • Jechać ?
  • To nie ma znaczenia.
  • Albo położę krzyżyk albo żyj dalej.

No właśnie … Pan Kulczyk zapewne miał najlepszych lekarzy na świecie, nie uchroniło go to jednak przed krzyżykiem. Przypominam Piotrowi też Rafała … Pisałam o tym właśnie …

Zobaczyłem Rafała Nowakowskiego na ulicy koło biura. Był dziwnie cały biały, w bieli jakieś takiej … Stał zdezorientowany, rozglądał się wokoło. Zdziwiłem się, co on tu robi, bo on nie mieszka w Warszawie. Dwie godziny później rozmawiam z jego mamą i dowiaduję się, że on dwa dni temu zmarł w Rypinie ! Wyobrażasz to sobie ?! Ja mówię do niej, że się myli, bo go właśnie widziałem na ulicy i byłem zdziwiony. Nie uwierzyła mi … Ale numer … – zamyślił się ciągle nie wierząc … 
http://rozmowyzniebem.pl/wp/2023/10/08/niebiosa-cie-pozdrawiaja/
  • A ty ? Jak ty przeżyjesz, gdy ja odejdę ? – Piotr nagle.
  • Pustka będzie olbrzymia, pieniądze tego nie zasypią.
  • Widzisz ? Pustka, to mnie czeka. 
  • To cię nie czeka, bo pustka będzie zasypana złotem, Mistrz przyjdzie.
  • Pociesz się, Pocieszyciel przyjdzie.
-Błogosławiony ten dzień, bo to dzień prawdy. 
-Nie martw się, przyjdzie Pocieszyciel. 
-Zdziwisz się, ale ja go (Piotra) potrzebuję.
 http://rozmowyzniebem.pl/wp/2023/10/04/nie-martw-sie-przyjdzie-pocieszyciel/
  • Będziesz miała super, tak widzę.
  • Wedle życzenia twego.
  • To prawda, prosiłem Ojca.
  • … Mam zapisane, że Ojciec weźmie cię na krótko, więc potem będziesz przecież …
  • Ten z helikoptera już 5 adresów pomylił, tak cię szuka.
  • I co ? Może paliwa zabraknie … ?
  • Zaraza, zaraz …. Jegomość już wylądował – przypominam sobie moją wygraną.
  • Na żartach się nie znasz ?
  • …….. – roześmiałam się.

Długo jeszcze rozmawiamy, czy Piotr zniknie, kiedy zniknie, a może jednak nie zniknie …

  • Powtórnie na ten świat już nie przyjdziesz.
  • Pójdę Ojcze tam, gdzie mnie poślesz … Wczoraj … Chcę kończyć egzorcyzmy, a Ojciec do mnie …
  • A gdzie różaniec ?
  • Dzisiaj sobota, czas na różaniec.
  • Tak powiedział, więc zrobiłem.
  • A dzisiaj niedziela …
  • Też zrobię różaniec. Ja tylko w weekendy, w ciągu tygodnia nie mam siły już różańca robić – przyznał ze smutkiem. 

32 przemyślenia nt. „Chrystus się rodzi, nas oswobodzi…”

  1. „Jeżeli wam mówię o tym, co jest ziemskie, a nie wierzycie, to jakżeż uwierzycie temu, co wam powiem o sprawach niebieskich?J3.12
    Prawda jest nam odsłaniana stopniowo.

    „Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz [jeszcze] znieść nie możecie. „J16.12

    Przykładowo powszechny dostęp wiernych do Biblii nastąpił dopiero w XX wieku

    Na soborze watykańskim II Jan XXIII powiedział, że „wybiła godzina Biblii w Kościele, czas odrobić zaniedbania.

    Wcześniej było takie podejście, że Bóg objawia człowiekowi prawdy (veritates), które są podawane przez Kościół do wierzenia, a wiara człowieka polega na akceptacji tych prawd. Katechizmy tamtego okresu są zbiorem definicji prawd objawionych, zamkniętych w abstrakcyjnych formułach wiary, które każdy wierny winien był opanować na pamięć.
    Tymczasem to nie owe veritates nas zbawiają, ale zbawcze wydarzenia.
    Czyli Słowo Boże zbawia nas przez to, że wnika w nasze życie i wydarza się w nim. A jak może się wydarzyć, skoro wierny tego Słowa nie czyta?

    Na tym przykładzie widać, że Kościół się zmienia, że dostaje nowe światło do rozwoju i zmian.

    Słuchając ks Adama Skwarczyńskiego:

    https://youtu.be/SCScZg725sI?si=dFI35UqKlm0vytxA

    W ok 28 min. mówi, że w Biblii w językach oryginalnych , a także w Septuagincie i Wulgacie nie ma terminu koniec świata tylko koniec czasów, co ma zasadnicze znaczenie w rozumieniu m.in.sądu.

    W NT wszystkie nasze polskie tłumaczenia używają terminu koniec świata np. tu:

    „Jak więc zbiera się chwast i spala ogniem, tak będzie przy końcu świata.” Mt13.40

    Podobnie KKK używa tego terminu:

    1042 Na końcu świata Królestwo Boże osiągnie swoją pełnię.

    Tymczasem dosłownie jest:

    ” Jak więc zbierana jest życica i palona w ogniu, tak będzie przy końcu wieku ”

    gr αἰών – przestrzeń czasu, wiek, cykl czasu

    https://biblehub.com/greek/165.htm

    Tak będzie na koniec CYKLU.

    „Zamyka się cykl”

    https://rozmowyzniebem.pl/wp/2023/09/30/zamyka-sie-cykl/

    1. Z książki „Zobaczyć Niebo” John Burke

      „Dallas Willard, były profesor Uniwersytetu Południowej Kalifornii, zauważył któregoś razu:
      „Czas znajduje się Bóg wewnątrz wieczności, a nie poza nią. Stworzony wszechświat znajduje się w królestwie Boga, a nie poza nim. Kiedy doświadczamy tego, co określamy jako śmierć, nie tracimy świata. W rzeczywistości, to dopiero wtedy po raz pierwszy widzimy go takim, jakim jest naprawdę”
      Prorok Eliasz po rozmowie ze swoim sługą, gdy ten przeraził się armii, która otoczyła miasto modlił się, żeby zasłona została uniesiona i nagle jego sługa zobaczył, że dookoła znajdują się wojska anielskie, które mają ich ochraniać (zob. 2 Krl 6, 16-17). W Księdze Apokalipsy znajdziemy zapis o tym, że w którymś momencie niebo i ziemia zostaną połączone co mogłoby wskazywać na to, że nasza czasoprzestrzeń jest po prostu wpleciona w znacznie większy wymiar czasu i przestrzeni, z którym kiedyś zostanie zjednoczona.

      Bóg planuje uczynić wszystko nowe łącznie z ziemią i na naszymi ciałami i zjednoczyć niebo z ziemią.

      „Następnie ujrzałem nowe niebo i nową ziemię, bo pierwsze niebo i pierwsza ziemia przeminęły” (Ap 21, 1).

      Randy Alcorn w swojej książce o niebie pisze: „Obecne, pośrednie niebo to królestwo aniołów, wyraźnie oddzielone od ziemi .Przyszłe niebo, natomiast, będzie mieściło się w rzeczywistości ziemskiej. ”

      „I Miasto Święte – Jeruzalem Nowe
      ujrzałem ZSTĘPUJĄCE Z NIEBA od Boga” Ap21.2

      „Niebo to przystanek.”

      https://rozmowyzniebem.pl/wp/2019/02/07/niebo-to-przystanek/

      1. „O autorze

        John Burke jest autorem książek o duchowości. Jest też duchownym przewodzącym wspólnocie Gateway Church. Poza „Zobaczyć niebo” opublikował m.in.: „Soul Revolution”, „No Perfect People Allowed”, „Imagine Heaven”.”

        https://www.thegatewaychurch.info/home/razem-zmieniajac-zycie/

        Może to i ciekawe książki .Ale ja wolę czytać bardziej katolickie treści .
        Po co mam sobie zaśmiecać głowę jakimiś protestanckimi fantazjami .
        Mam prośbę Aga jeśli to możliwe pisz jeszcze w co wierzy autor takich książek ,albo filmów .
        Jeśli oczywiście nie sprawi ci to trudności .Bo ostatecznie sami możemy też sobie poszukać .
        Pamiętajmy też ,że jeśli nasza wiara opiera się na nauczaniu Kościoła Katolickiego to wszystko inne osłabia tą wiarę i prowadzi do oszukanego przeświadczenia ,że nic się nie dzieje .
        W taki sposób ludzie zostali wyprowadzeni z Kościoła Katolickiego do innych psełdo kościołów .
        Nie dajmy się zwieść fałszywym naukom .
        (Pisze to tylko do wszystkich ,którzy jak ja są w Kościele Katolickim. Rozumiem i modlę się za osoby zwiedzione już inną nauką)

        1. Nie myli się tylko Duch Święty, natomiast hierarchia kościelna zbudowana z niedoskonałych ludzi niestety, jak pokazuje historia, może się mylić.
          Książka „Zobaczyć Niebo” jest zbiorem przeżyć różnych ludzi z pogranicza śmierci i próbą zrozumienia świata zmarłych, a nie wyznaniem wiary.

          Dla przypomnienia dzieło Kopernika ” O obrotach” trafiło na listę ksiąg zakazanych przez Kościół na 200 lat.

          Widzę, że kolejny raz przestrzegasz przed protestantami:
          Zawsze jestem ostrożna i tak ostrożnie wszystko badam i rozeznaje .
          https://agatastrzyzewska.com/o-mnie/
          Doświadczenie może ciekawe .Ale ryzyko też duże .
          https://rozmowyzniebem.pl/wp/2024/02/01/beda-smakowac-swiat-gdy-przyjdzie-dobre/#comment-41300

          Dla mnie brzmi to jak uprzedzenie albo lęk przed drugim człowiekiem o innych poglądach, jak lęk, że może odebrać albo zmienić moje poglądy, a to może świadczyć, że te poglądy i wiara nie są stałe i pewne.

          W pierwszym odruchu pomyślałam, że może masz rację i nie powinnam wchodzić do tej grupy Agaty. A jednak jej znajomość Pisma bardziej mnie przyciągała niż odpychała i zaryzykowałam jak ty to nazywasz.

          I było to piękne doświadczenie duchowe. Była tam wzajemna modlitwa wstawiennicza ze słowem proroczym. Było tam mnóstwo ludzi spragnionych Boga z różnych gałęzi chrześcijan. I to ciekawe, że Bóg użył mnie jako narzędzia w szerzeniu wiary i nikt mnie niczym nie zaraził.
          Owocem była 1 osoba, którą namówiłam do modlitwy w Margaretce, a druga osoba- protestantkę ( była katoliczka ) namówił przeze mnie Duch Święty do spowiedzi u księdza katolickiego ! – i do tego tak Duch Święty to ułożył, że ksiądz ( mój znajomy) przyjechał przez „przypadek” 5h jazdy autem, akurat do miejsca zamieszkania tej osoby i ją wyspowiadał!

          Bóg mi przez to pokazał, że on działa wszędzie i przez wszystkich jeśli tylko się na Niego otworzymy i będziemy słuchać Jego głosu, a nie opinii ludzkich.

          1. Piękne świadectwo osoby wierzącej
            ( wierzącej – nie religijnej).
            Wiele razy czytałem na podobne tematy.
            Pan Bóg działa również wśród protestantów i innych odłamów wiary w Boga Trójedynego, przez nawrócenia, wypędzanie złych duchów i uzdrowienia.
            Zgadzam się też z tym, że nasza rzymskokatolicka wiara, to najlepszy „część wiary” w Boga.
            Szkoda tylko, że tak mało i rzadko oddaję się chwałę Bogu Wszechmogącemu zgodnie z Psalmem 150:
            1 Alleluja.
            Chwalcie Boga w Jego świątyni,
            chwalcie Go na wyniosłym Jego nieboskłonie!
            2 Chwalcie Go za potężne Jego czyny,
            chwalcie Go za wielką Jego potęgę!
            3 Chwalcie Go dźwiękiem rogu,
            chwalcie Go na harfie i cytrze!
            4 Chwalcie Go bębnem i tańcem,
            chwalcie Go na strunach i flecie!
            5 Chwalcie Go na cymbałach dźwięcznych,
            chwalcie Go na cymbałach brzęczących:
            6 Wszystko, co żyje, niech chwali Pana!
            Alleluja.
            Wtedy również Duch Święty działa w widzialny sposób i w naszym Kościele i dzieją się podobnie jak w/w dzieła. Byłem, widziałem i słyszałem.
            Dzięki Aga.
            Chwała Panu.

          2. ,,Dla mnie brzmi to jak uprzedzenie albo lęk przed drugim człowiekiem o innych poglądach, jak lęk, że może odebrać albo zmienić moje poglądy, a to może świadczyć, że te poglądy i wiara nie są stałe i pewne.”
            Przychodzi taki czas Aga , że już o swoje poglądy nie muszę się bać .
            To tak jakbyś doszła do końca drogi i widziała wszystko .I krzyczała do innych ,że szkoda czasu , bo już go nie ma na szukanie , i płakała ,że tak niewiele osób to rozumie .Że Pan Bóg i Jego Chwała jest najważniejsza , że kult człowieka się nie liczy ,że te wszystkie religie ,które stworzył człowiek się nie liczą . Jest tylko jeden Kościół ,który założył Jezus Chrystus. Resztę założył człowiek . Każda wspólnotę tworzy jakiś założyciel i często jest jak złoty cielec bo wtłacza jakieś swoje treści chociażby (takie nieudolne tłumaczenie .ale konkretnie pisze kto założył )
            O AUTORZE – ANDYM MOYLEM
            Andy założył kościół Gateway we wrześniu 2007 roku. On i Janet uwielbiają gromadzić różne narody, aby wzrastać w Chrystusie, jedząc dobre jedzenie! Pomaga także kształtować i służyć kilku zakładam kościołów Misji Relacyjnej w Europie kontynentalnej. Andy i Janet biegają regularnie, głównie po to, by zrekompensować jedzenie gościnne! Prowadzi także popularną wtyczkę WordPress Church Admin”
            Aga uwierz mi , szkoda czasu .
            Dla mnie tak to tak , nie to nie .
            Może czas Aga żebyś zastanowiła się do jakiego Kościoła Ci bliżej ,tego Katolickiego opartego na Tradycji naszych przodków od tysięcy lat , ze wszystkimi jego błędami i niedoskonałościami . Czy złotego cielca , gdzie kult człowieka i jego samopoczucia doprowadził do protestu przeciw nauczaniu tego Kościoła i stworzył wiele wyznań protestanckich .
            Może pora w swoim sumieniu stanąć po właściwej stronie . Może to właśnie jest oświecenie sumień .
            Luter też był Katolickim Księdzem , zakonnikiem . I chciał zmienić odwieczne nauczanie Kościoła Katolickiego .Król Anglii też zmienił swojego czasu na własne potrzeby wszystko , i angielski ciemny chłop jak każdej niedzieli poszedł do swojego kościoła i myślał,że nie stało się nic .Że to ciągle ten sam Kościół Katolicki .
            Teraz też tak jest , zawsze ,,są jacyś ludzie ,, i tak będzie po ,,dokonanie świata ,, .
            Ja jestem spokojna bo wiem ,że Pan Bóg o swoich dba . Prawdziwie Katolicki Zmysł Wiary ten Sensus Fidei nie da się oszukać . I przezornie tylko do takich osób tu na tym blogu piszę. I Oni wiedzą o czym piszę .
            Jeśli ktoś nie rozumie mojej mowy to znaczy ,że nie do niego ona jest .
            Piszesz:
            Bóg mi przez to pokazał, że on działa wszędzie i przez wszystkich jeśli tylko się na Niego otworzymy i będziemy słuchać Jego głosu, a nie opinii ludzkich.,
            Więc słuchaj Aga Jego Głosu , a nie opinii i tłumaczeń ludzkich .
            Trzeba wybrać swoją właściwą drogę a nie zaprzedawać się ze wszystkimi .
            Pan Bóg tak Kocha ludzi a oni Go tak obrażają myśląc tylko o sobie .

          3. „Zgadzam się też z tym, że nasza rzymskokatolicka wiara, to najlepszy „część wiary” w Boga.
            Szkoda tylko, że tak mało i rzadko oddaję się chwałę Bogu Wszechmogącemu zgodnie z Psalmem 150:”

            To jak to jest Kazimierzu ,że Kościół Święty założony przez Samego Pana Boga w Trójcy Świętej Jedynego zrodzonego z Najświętszej Maryi Panny Zawsze Dziewicy .Niepokalanie Poczętej z Której narodził się Jezus Chrystus. Jezus Chrystus ,który ustanowił Swój Kościół Święty zwany Katolicki ,gdzie po wszystkie czasy jest Jego Głową . Gdzie tchnął Swojego Ducha Świętego w tenże Kościół ustanawiając Swoich zastępców przez pokolenia tu na ziemi . Jak to jest ,że ten Kościół Rzymskokatolicki nazywasz ,,częścią wiary ,, ?
            Częścią wiary czego ?
            Częścią wiary różnych odszczepionych herezji z tegoż Kościoła ? Różnych obraźliwych dla Pana Boga zachowań w tymże Kościele ?
            Co to jest ta ,, część wiary ,,?

            A Chwałę Bogu Wszechmogącemu Kościół ten Boży, Kościół Jezusa Chrystusa, oddaje i oddawał będzie zawsze ,przez wszystkie wieki . I niekoniecznie poprzez pląsy w ekstatycznym uniesieniu w rytm bębenków i brzdeków tamburyn . Poprzez występy różnych ,,złotych samozwańczych cielców ,,
            Pamiętajmy zawsze , że diabeł też mocną ma wiarę
            Nie mogę zrozumieć i nikt mi nie wyjaśnił po co te zmiany w Kościele Katolickim skoro wszystko jest już na świecie .
            Po co trwać uparcie w ławce Kościoła Katolickiego i zmieniać go i gadać o jego upadku . Skoro można , wystarczy wstąpić już zaraz teraz do zboru i cieszyć się i na swój sposób chwalić Boga . Można też założyć własną wiarę i np .dużo w niej mówić .
            O co tu chodzi ?
            No ale wiadomo …bo jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze .
            Chociażby majątki Kościoła Katolickiego.
            A religią , wiarą najprościej manipulować wśród ciemnego ludu .

  2. A pamiętacie taką rozkminę biblijną gdzie apostołowie rozważali związek z nową wybranką po śmierci poprzedniej. Dociekliwy apostoł zadał fundamentalne pytanie Chrystusowi o to która będzie jego żoną po śmierci. I Chrystus odpowiedział… Przeczytajcue uważnie 🙂
    W tym kontekście (tak sibie mysle)to ciała zmartwychwstanie jest trochę inne. Po co Ojciec miałby wskrzeszać niedoskonałą materię?

    1. „25 Gdy bowiem powstaną z martwych, nie będą się ani żenić, ani za mąż wychodzić, ale będą jak aniołowie w niebie.
      Czy o to chodzi Aga1 ? Bo trochę się pogubiłam .
      ,,Po co Ojciec miałby wskrzeszać niedoskonałą materię?,,
      Ojciec stał się człowiekiem zrodzonym z Kobiety i przyszedł tu na ziemię żeby umrzeć na Krzyżu dla naszego zbawienia . Zrobił to wszystko dla tej niedoskonałej materii.
      Nawet zostawił tu na ziemi Swój Kościół Święty ,żeby ta niedoskonała materia drogę do Niego znała i każdego dnia była z Nim Jednym .
      Niedoskonała materia będzie zawsze niedoskonała bo skalana grzechem jest.
      Ale zawsze będzie przez Ojca kochana .
      Pan Jezus kiedy uzdrawiał ,albo wskrzeszał zawsze potrzebował materii .
      Dlatego ja osobiście bardzo boleję nad tym ,kiedy ludzie sami wybierają spalenie ewentualnie rodzina skazuje je na spalenie . Bo nie ma materii .
      A ja wierzę w ,,ciała zmartwychwstanie i żywot wieczny ,,
      I z taką samą wiarą powtarzam to na każdej Mszy Świętej w Niedzielę i Święta .

      1. Tak, to prawda, Bóg przyjął materialne ciało, żeby dokonać dzieła zbawienia. Ale po zmartwychwstaniu Jego ciało miało już inne właściwości niż zwykłe ludzkie ciało. Nie podlegało już prawom materii – np. przenikało zamknięte drzwi. I wierzę, że nasze ciała będą podobne po naszym zmartwychwstaniu. Nie sądzę, żeby w Niebiańskiej Jerozolimie potrzebni byli na przykład dentyści. Albo wychodki 🙂 Tak też to ujmuje Katechizm KK

        1. Czyż nie dlatego jesteście w błędzie, że nie rozumiecie Pisma ani mocy Bożej? Gdy bowiem powstaną z martwych, nie będą się ani żenić, ani za mąż wychodzić, ale będą jak aniołowie w niebie” (Mk 12,24-25)

          Przytoczyłam pełną odpowiedź Chrystusa na casus wdowieństwa i ponownych małżeństw. Dla mnie to jeden z tych fragmentów Pisma, które pokazuje, że to zmartwychwstanie ciała to pewien symbol. Być może to zmartwychwstanie to właśnie uwolnienie od ciągłego z prochu powstałeś i sprawdzian. Bo może dla Ojca nasze wcielenia to dalej jedno życie – to tylko moje subiektywne odczucia i przemyślenia…

          1. Odpowiedź jest prosta. Jako duch nie masz potrzeb materialnych, ani też pożądania, które jest domeną materii. Jedynym uczuciem, które mi przychodzi do głowy wtedy to zazdrość o miłość Ojca.

  3. Powtórnie na ten świat już nie przyjdziesz.

    Znowu nawiązanie do faktu, że człowiek nie żyje raz. Pamiętam o przygotowaniu odrębnego wpisu na ten temat i jak widać takich nieoczekiwanych słów w całym tekście jest naprawdę bardzo wiele, trudno je wyłapać i dlatego tyle to trwa. De facto znowu czytam dziennik od początku poprawiając przy okazji błędy, literówki itd.

    1. Postanowione ludziom raz umrzeć, a potem sąd (Hbr 9, 27). Wiara w powracania na ten świat jest całkowicie sprzeczna z chrześcijańską wiarą w zmartwychwstanie ciała. Bo jeśli umrę raz jako Jan a potem umrę jako Zosia to które moje ciało zmartwychwstanie?

      1. Mam takie pytanie po przemyśleniu, bo nie wiem.
        A ile ciał w ogóle ma zmartwychwstać ?
        Tych ludzi, którzy umarli w ciągu powiedzmy ostatniego miesiąca, czy setek tysięcy lat istnienia człowieka ?
        Jednym słowem wszyscy, co umarli mają zmartwychwstać ? Jak to jest zapisane ?

        1. Zapisane jest tak .
          „12 I ujrzałem umarłych –
          wielkich i małych –
          stojących przed tronem,
          a otwarto księgi.
          I inną księgę otwarto,
          która jest księgą życia.
          I osądzono zmarłych z tego, co w księgach zapisano,
          według ich czynów.
          13 I morze wydało zmarłych, co w nim byli,
          i Śmierć, i Otchłań wydały zmarłych, co w nich byli,
          i każdy został osądzony według swoich czynów.
          14 A Śmierć i Otchłań wrzucono do jeziora ognia12.
          To jest śmierć druga – jezioro ognia.
          15 Jeśli się ktoś nie znalazł zapisany w księdze życia,
          został wrzucony do jeziora ognia.

          Ap 20,”

          Potęga Boga Wszechmogącego w Trójcy Jedynego jest nie do pojęcia na sposób ludzki .

        2. KKK 1013 Śmierć jest końcem ziemskiej pielgrzymki człowieka, czasu łaski i miłosierdzia, jaki Bóg ofiaruje człowiekowi, by realizował swoje ziemskie życie według zamysłu Bożego i by decydował o swoim ostatecznym przeznaczeniu. Gdy zakończy się „jeden jedyny bieg naszego ziemskiego żywota” (Sobór Watykański II, konst. Lumen gentium, 48. , nie wrócimy już do kolejnego życia ziemskiego. „Postanowione ludziom raz umrzeć” (Hbr 9, 27). Po śmierci nie ma „reinkarnacji”.

          1. To prawda, tak jest napisane.
            To jak wtedy wytłumaczyć np.
            Św. Pawła, który był wzięty do trzeciego nieba, a potem krzyczał: Ani oko nie widziało, ani ucho nie słyszało, ani serce człowieka nie zdołało pojąć, jak wielkie rzeczy Bóg przygotował tym, którzy Go miłują i służą mu na tej ziemi (por. Kor 2,9). A co dopiero jest w siódmym niebie?
            Schodząc jednak na ziemię, jak wytłumaczyć relacje z hipnozy wstecznej osób, które opowiadały o swoim życiu w innych „wcieleniach” kilkadziesiąt temu, kilkaset lat wstecz? W Polsce jest osoba, która mówiła o swoim życiu w czasach Faraona. Takich ludzi jest całkiem sporo.
            Osobiście staram się oddzielić to co jest napisane w Piśmie Św., które dla mnie jest – jak już to kiedyś pisałem – takim swoistym „Kodeksem ruchu drogowego” aby pewnie i bezpiecznie dojść do Domu Ojca, a tym co podaje nauka. My nie mamy pojęcia jak jest to wszystko wokół nas jest zbudowane, zorganizowane i jak działa i funkcjonuje. Możemy się tylko domyślać, a raczej snuć przypuszczenia.
            Stąd też cytat z listu do Koryntian, bo nie mamy pojęcia.

          2. „Jezus odpowiedział: «Strzeżcie się, żeby was nie zwiedziono. Wielu bowiem przyjdzie pod moim imieniem i będą mówić: „Ja jestem” oraz: „Nadszedł czas”. Nie chodźcie za nimi! 9 I nie trwóżcie się, gdy posłyszycie o wojnach i przewrotach. To najpierw musi się stać, ale nie zaraz nastąpi koniec». 10 Wtedy mówił do nich: «Powstanie naród przeciw narodowi i królestwo przeciw królestwu. 11 Będą silne trzęsienia ziemi, a miejscami głód i zaraza; ukażą się straszne zjawiska i wielkie znaki na niebie.
            ,,ukażą się straszne zjawiska i wielkie znaki na niebie,, to z Ewangelii Sw. Łukasza .
            KKK . Kościół Katolicki wie o tych wielkich znakach na niebie i co się z tym wiąże .
            Kościół Katolicki od pokoleń z radością czeka na ten dzień w Którym Jezus Chrystus znowu z nami będzie .
            Ludzie tego Świętego Kościoła niczym się nie trwożą. Są przygotowani na każde spotkanie .

          3. „Jezus odpowiedział: «Strzeżcie się, żeby was nie zwiedziono. Wielu bowiem przyjdzie pod moim imieniem i będą mówić: „Ja jestem” oraz: „Nadszedł czas”.

            Kiedyś mi pani napisała; Na tym blogu działa Pan Bóg. U Pani na Blogu jest Pan Bóg.

            Próbuję więc coś zrozumieć. Bóg mówi tutaj wielokrotnie, że człowiek się odradza, sam Jezus w NT mówił to poprzez zdanie, że Jan Chrzciciel był Eliaszem. Jednak wg pani to herezje, bo w KKK tego nie ma. Czy to znaczy, że Bóg tutaj kłamie ? Jeśli kłamie w tej kwestii, to trzeba przyjąć, że wszystko tutaj to jedno wielkie zwiedzenie.

          4. „Kiedyś mi pani napisała; Na tym blogu działa Pan Bóg. U Pani na Blogu jest Pan Bóg.”
            Tak napisałam i tak jest Pani Olu .
            Nic się nie zmieniło .
            Każdy , kto doświadcza Pana Boga na co dzień w swoim życiu natychmiast Go rozpozna . Głupi ten co rozpoznaje tu Pana Boga a wątpi .
            Ja nie wątpię .
            Czasami mam jednak wrażenie ,ale ( to tylko moje wrażenie ,może błędne )że Pani sama wątpi i próbuje Pani za wszelką cenę doszukiwać się dowodów .
            Ja często też inaczej , na taki sposób bardzo Kościoła Katolickiego rozpoznaję tu na blogu w waszych dialogach Słowa Boże .
            Często jest tak ,że rozumiem je nawet troszkę bardziej dosłownie .
            Zastanawiam się wtedy czy to dar proroctwa ,czy jasnowidzenie .
            Prorok zawsze wzywał do modlitwy ,pokuty i nawrócenia .
            Jasnowidz przepowiadał przyszłość i inne rzeczy .
            Często brakuje mi takiej konkretnej odpowiedzi czy Pani Mąż działa w jedności z Kościołem Katolickim .
            Czy tak sobie sam działa . Ale
            ,,Czy to znaczy, że Bóg tutaj kłamie ? ,,
            Pan Bóg nigdy nie kłamie .
            Ale odbiór jego Słów może być różny .
            Moją uwagę przykuwają tu często inne dialogi , czasem rozumiem je inaczej .
            Czasem nie przywiązuje wagi np do tej reinkarnacji .
            Bo jeśli nawet …to co ?
            Co to zmienia .? Poza tym ,że daje złudne nadzieje na inny lepszy los ,albo gorszy .
            Więc wolę KKK bo przynajmniej wierzę ,że nie będę tu już wracać .
            Że Świętymi Kościoła , Eliaszem to nawet nie chce się równać .
            A poza tym jest napisane ,że wrócą i to mnie nie dziwi .
            Pani Olu napisałam też ,że nie chcę żeby Pani miała jakiś niepokój z mojego powodu .Nigdy nie będę podważać tego co czytam . Bo nie mam takiej potrzeby .
            Jestem wyznania Rzymsko Katolickiego co często podkreślam .
            Poważnie traktuje całe nauczanie tegoż Kościoła oparte na Świętej Tradycji .
            Szanuję też ludzi i ich poglądy .
            Nie jestem wrogiem .
            Jestem przyjacielem , chociaż niektórzy chcieli by widzieć we mnie wroga .
            Dla mnie jest tu na tym blogu Słowo Pana Boga. I dziękuję Pani za to ,że mogę Je czytać .

      2. „Postanowione ludziom raz umrzeć, a potem sąd (Hbr 9, 27).”
        OK. tak jest napisane, ale też jest napisane:
        Mk 12,18-27. Pytali się Pana Jezusa :… I siedmiu ich nie zostawiło potomstwa. W końcu po wszystkich umarła także kobieta. Przy zmartwychwstaniu więc, gdy powstaną, którego z nich będzie żoną? Bo siedmiu miało ją za żonę».
        Jezus im rzekł: «Czyż nie dlatego jesteście w błędzie, że nie rozumiecie Pisma ani mocy Bożej? Gdy bowiem powstaną z martwych, nie będą się ani żenić, ani za mąż wychodzić, ale będą jak aniołowie w niebie. Co się zaś tyczy umarłych, że zmartwychwstaną, to czy nie czytaliście w księdze Mojżesza, tam gdzie mowa o krzewie, jak Bóg powiedział do niego: „Ja jestem Bóg Abrahama, Bóg Izaaka i Bóg Jakuba”? Nie jest On Bogiem umarłych, lecz żywych. Jesteście w wielkim błędzie».

        Myślę, że trzeba sobie odpowiedzieć : co nazywamy reinkarnacją. Kiedyś był z tym wielki problem, dziś w dobie internetu – zdecydowanie łatwiej.
        Pomocne do tego może być zapoznaniem się z:
        – Hipnozą wsteczną, regresja hipnotyczna wcieleniową.
        – o duszy młodej, dojrzałej i dalej aż o starej itp..
        Na koniec i zaznaczam, to moje zdanie:
        Uważam, że idziemy tu na ziemię, aby wykonać swoją „robotę”, coś podobnie jak aktor ma zagrać jakąś rolę, wcielić się w kogoś.
        Różnicą jest to, że aktor wie koga ma zagrać, a my co wiemy ???
        Można też wyciągnąć wnioski z tego co pisze pani Ola o Piotrze, a raczej o „Małym” i jego decyzji.

          1. „Dlaczego Maryja powiedziała; raz się żyje, raz się umiera … ?
            Bo dla jednych tak jest, dla drugich tak nie jest”
            Po to Pan Jezus przyszedł na ziemię i ustanowił Swój Kościół ,żeby nas zbawić na Życie Wieczne i żebyśmy już tu nie wracali .
            Widocznie są tacy co tego nie doświadczą i im pisane jest inaczej .
            ,,15 Jeśli się ktoś nie znalazł zapisany w księdze życia,
            został wrzucony do jeziora ognia.,,

        1. Dla mnie sprawa jest prosta. Po co wyważać otwarte drzwi. Należę do Świętej Matki Kościoła Katolickiego. Ojcowie Kościoła już nad tym się zastanawiali czy mam jeszcze ich sprawdzać. Wyznaję w Credo ” wierzę w ciała zmartwychwstanie” przecież chodzi o moje ciało nie jakiegoś wyimaginowanego bytu. Nikogo do wiary nie zmuszam. Jeśli ktoś chce może wierzyć że zbawią go jego czyny. Mnie zbawia Jezus Chrystus.

    2. „Powtórnie na ten świat już nie przyjdziesz.”

      Ciekawe czy to zdanie dotyczy tylko Piotra czy nas wszystkich?

      Interesujący wykład prof Majewskiego o eschatologicznym wydźwięku modlitwy Ojcze Nasz, a także jej semickim pochodzeniu:

      https://youtu.be/q1viK2jw4D8?si=abbrk5ecw0Z4R75I

      W wersecie: I odpuść nam nasze winy

      Mateusz: τά όφειλήματα – czyli dosłownie długi

      Według 11QMelchizedek uwolnienie z długów dokona się na końcu czasów.

      Nawiązuje to też do roku Jubileuszowego:

      „każdy z was powróci do swojej własności i każdy powróci do swego rodu” (25,10). Chodziło o ludzi najuboższych, którzy ze względu na biedę czy zadłużenie byli zmuszeni do sprzedaży ojcowizny lub zaprzedania się do niewoli u kogoś obcego (por. Kpł 25,39)5. W czasie roku jubileuszowego mieli na mocy samego Prawa odzyskać to, co utracili wskutek biedy i powrócić na swoje pole i do swojego domu rodzinnego.

      I do roku Jubileuszowego jako roku łaski nawiązuje Jezus:

      „Duch Pański spoczywa na Mnie,
      ponieważ mnie namaścił i posłał Mnie
      abym ubogim niósł dobrą nowiną,
      więźniom głosił wolność,
      a niewidomym przejrzenie;
      abym uciśnionych odsyłał wolnymi,
      abym obwoływał rok łaski od Pana” (Łk 4,18 n; Iz 61, ln).

      Druga sprawa to pochodzenie wersetu ” Święć się Imię Twoje” :

      Początek modlitwy KADISZ:

      „Niech będzie wywyższone i uświęcone Jego wielkie Imię W świecie, który sam stworzył według Swej woli.
      Niech nastanie Jego królestwo za waszego życia i za waszych dni.”

      Eschatologiczny wydźwięk:

      Iz 29,23: …bo gdy Izrael ujrzy swe dzieci, dzieło mych rąk, wśród siebie, ogłosi imię moje jako święte. Wtedy czcić będą Świętego Jakubowego i z bojaźnią szanować Boga Izraela.

      Ez 36,23: Chcę uświęcić wielkie imię moje, które zbezczeszczone jest pośród ludów, zbezczeszczone przez was pośród nich, i poznają ludy, że Ja jestem Pan – wyrocznia Pana – gdy okażę się Świętym względem was.

      Ap 15,4: Któż by się nie bał, o Panie, i Twego imienia nie uczcił? Bo Ty sam jesteś Święty, bo przyjdą wszystkie narody i padną na twarz przed Tobą, bo ujawniły się słuszne Twoje wyroki

      „No to zacznij swój codzienny kadisz.”

      https://rozmowyzniebem.pl/wp/2020/09/23/nie-mozna-chronic-tych-co-zatruwaja/

      1. Gerhard Lohfink: „Pierwszą prośbę Modlitwy Pańskiej należy interpretować jako prośbę o zgromadzenie ludu Bożego czasów ostatecznych”.

        1 Hen 39 stwierdza, że to uświęcenie Imienia Boga dokona się w pełni w Dniu Pańskim, w dzień Sądu nad światem.

      2. Jak rozumieć te Słowa:

        „Albowiem Syn Człowieczy przyjdzie w chwale Ojca swego razem z aniołami swoimi, i wtedy odda każdemu według jego postępowania
        Zaprawdę, powiadam wam: Niektórzy z tych, co tu stoją, nie zaznają śmierci, aż ujrzą Syna Człowieczego, przychodzącego w królestwie swoim”
        Mt16.27-28

        Według 11QMelchizedek uwolnienie z długów dokona się na końcu czasów.

        Uwolnienie z długów tylko tego pokolenia, co żyje, czy wszystkich pokoleń?
        Czy może to pokolenie, co żyje jest tym samym pokoleniem, które żyło w czasach Jezusa?

        Długi jak dług karmiczny, który zapłacił na krzyżu za nas Chrystus.

        Długi z jednego życia czy z wielu?

        „I to się stanie w pierwszym tygodniu Jubileuszu, który nastąpi po dziewięciu Jubileuszach. A Dzień Pojednania jest końcem dziesiątego [Jubileuszu], kiedy wszyscy Synowie [Światła] i ludzie z losu Mel[chi]zedeka zostaną odpokutowani.

        Jest to bowiem moment Roku Łaski dla Melchizedeka. [I on] swoją mocą będzie sądził świętych Bożych, wykonując wyrok, jak napisano o nim w Pieśniach Dawida, który powiedział: ELOHIM zajął swoje miejsce w Boskiej Radzie; pośród bogów sprawuje sąd..”

        Reinterpretacja postaci Melchizedeka w 11QMelch napisana przez karmelitę A Cekiera
        https://www.taniaksiazka.pl/reinterpretacja-postaci-melchizedeka-w-11qmelch-11q13-andrzej-cekiera-outlet-p-1786248.html

        Muszę to w końcu kupić i przeczytać..

  4. A ten wieżowiec przeznaczony do rozbiórki a będący wyznacznikiem etapu życia Piotra nie ma logo Mercedesa? To nie jest powiązane?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.