Czystka idzie na Ziemię.

22. 03. 23 r. Warszawa. Część 3.

Wspomniane iskrzenie coś mi przypomniało. W pewnym serialu dokumentalnym o zjawiskach niewyjaśnionych był odcinek poświęcony duchom z pola bitewnego pod Gettynsburgiem. Nie wiedziałam, że Gettynsburg to jedno najbardziej nawiedzonych miejsc w USA. Organizowane są tam nawet specjalne „duchowe” wycieczki; https://www.gettysburgbattlefieldtours.com/haunted-gettysburg/ Oglądałam z ciekawością, ale w sumie tylko jeden fragment szczególnie utkwił mi w pamięci, ponieważ kamera uchwyciła zadziwiająca scenę. Między drzewami pojawiła się grupa żołnierzy (?), zarejestrowano też dziwne rozbłyski …

p.s. Oryginalny film; https://www.youtube.com/watch?v=_xlyofmznOs  i w zwolnionym tempie; Duchy z Gettynsburga. – YouTube

Inny przykład; Droga od kąta na szczyt, gdzie stoi wieża, to miejsce, w którym gołym okiem dostrzeżono i uwieczniono na filmie liczne dziwne rozbłyski światła. https://markvnesbitt.wordpress.com/2019/12/19/13-hidden-haunted-hotspots-of-gettysburg-11-culps-hill/

  • Czyli iskry to jest technologia naszego matrixu … – kiwam głową ze zrozumieniem.
  • Oj, oj tam … – Ojciec chce to najwyraźniej zbagatelizować. Może to te poboczne drogi, na które nie ma sensu wchodzić ? 
  • Niczego się nie martw, twój świat jest piękny.
  • Pamiętaj, nigdy nie jesteś sama.
  • Ojcze, co ona oznacza, ta kanapa ? – pytam.
  • Mówisz niebieski ? Może być niebieski …
  • …….. – wzdycham, Ojciec nie chce powiedzieć.
  • Na ile osób jest ta kanapa ?
  • Na 3 … Na jedną – Piotr się poprawia.
  • Ta kanapa jest dla Piotra ?
  • Chcesz wiedzieć ?
  • Ta kanapa zmienia kolory ! Jest teraz złota, zszedł tamten kolor i nasunął się na nią złoty … Powiedz mi, jak ja to widzę ?!!!
  • Czy jeszcze jakieś życzenia ?
  • …….. – roześmiałam się.
  • Chciałaś inny kolor, to masz. 
  • Coś ty, tak miało być. Złoty bardziej pasuje do Nieba.
  • Faktycznie zielony nie trafiony, a niebieski się zlewa – …. z niebieskim niebem.
  • Słyszę piosenkę … „Stara wiara znów przygarnie cię” … – https://ising.pl/czerwone-gitary-powiedz-stary-gdzies-ty-byl-27k7n0-tekst

Czytam zapisaną rozmowę jeszcze raz …

  • Ta kanapa to dla ciebie – teraz mam pewność.
  • .. A wiesz, że takie samo iskrzenie jest pod Verdun ? – Piotr zamyślony. 
  • Tam też są duchy ?
  • ……… – kiwa głowa potwierdzając. 

Chwila ciszy …

  • To był stek kłamstw ….
  • ………. – unoszę się lekko, bo widzę, że Ojciec nawiązuje do sytuacji u fryzjera.
  • Strasznie się zachowywała, obraziła tą babcię,
  • Wiesz co Ja z nimi zrobię, jak oni się nie zmienią ?
  • . Zgasisz światło Ojcze ?
  • Ale inaczej, wiecznie repetować nie można.
  • Czystka idzie na Ziemię.
  • Czystka, rozumiesz ?

Rozumiem. Czystka jako oczyszczenie i czystka jako selekcja.

  • Twoje wizje zaczną się sprawdzać.
  • Tak jest nakazane.
  • Już nie będziesz rozczarowana, że nie przyszło.
  • A sądu jak nie ma, tak nie ma – zauważam.
  • No zobacz, zapomniałem.
  • . Zanim sąd się skończy, to kanapa się zakurzy – żartuję.
  • Wygodna ta kanapa chociaż ?
  • To nie jest wygodna kanapa. To taka do siedzenia prosto, gabinetowa … – Piotr się przygląda. 
  • Aaaa …. Czyli idziesz do Ojca na „dywanik” – przyszło mi do głowy.

7 przemyśleń nt. „Czystka idzie na Ziemię.”

    1. „Porucznik Graves wspomniał również o bardzo nietypowym zdarzeniu, które miało mieć miejsce w pobliży bazy Sił Powietrznych Vandenberg w Kaliforni. Pracownicy na terenie bazy mieli zobaczyć „czerwony kwadrat” mierzący ok. 100 metrów z każdej strony, który podleciał do bazy znad oceanu, unosząc się przez 45 sekund nad wyrzutniami rakiet, po czym odleciał. Zdarzenie to miało się powtórzyć jeszcze raz w ciągu tej samej doby. Manewry wykonywane przez obiekt miały zostać odebrane jako agresywne.

      Pod koniec wysłuchania wszyscy trzej świadkowie twierdząco odpowiedzieli na pytania kongresmenów dotyczące tego, czy obiekty zdawały się badać możliwości wojskowe i słabe punkty USA, były zainteresowane instalacjami nuklearnymi oraz czy potencjalnie stanowią zagrożenie dla ludzi.
      https://space24.pl/bezpieczenstwo/technologie-wojskowe/amerykanski-kongres-bada-doniesienia-o-ufo-analiza

      Z tego wynika, że Pentagon uważa UFO za zagrożenie.
      Jest tu konflikt interesów: USA chce mieć kontrolę nad światem przez broń atomową, a UFO chce mieć kontrolę nad wszechświatem eliminując broń atomową.

      „JEŚLI BĘDZIECIE W dalszym ciągu trwać w swoich antychrystowych zachowaniach i zastraszać nas, wówczas staniemy się zagrożeniem. KONKRETNE ZAGROŻENIE POD EGIDĄ NASZEGO MONARCHY, KTÓRE W NASZYM JĘZYKU NAZYWAMY ADONIESIS ( Bóg Ojciec ) ZAATAKUJEMY NASZĄ MILICJĄ I TAK BĘDZIE DLA WAS TYLKO JEDNO SŁOWO: ZNISZCZENIE.
      POWTARZAMY: JEŚLI DECYDUJEMY SIĘ NA ATAK WASZĄ CYWILIZACJĘ, ZOSTANIE CAŁKOWICIE ZNISZCZONA, A WSZYSCY LUDZIE, KOBIETY I MĘŻCZYŹNI, KTÓRYCH Oceniamy jako DOBRYCH, POKOJOWYCH, SPRAWIEDLIWYCH, KOCHAJĄCYCH, MIŁUJĄCYCH ŻYCIE I ZIEMIĘ, BEZ WZGLĘDU przekonania POLITYCZNE, RELIGIJNE, DUCHOWE, HUMANISTYCZNE, FILOZOFICZNE I/LUB WOJSKOWE.
      WSZYSTKO INNE ZGINIE – Z WYJĄTKIEM WSZYSTKICH DZIECI ŚWIATA – POD UDERZENIAMI ENERGII, KTÓRĄ EMITUJEMY Z NASZYCH STATKÓW KOSMICZNYCH, KTÓRĄ OKREŚLILIŚMY JAKO ANTYMATERIA LUB WYBUCHEM KATASTROF NATURALNYCH, KTÓRYCH MOŻEMY UWOLNIĆ DZIĘKI DARowi ENERGI SŁONECZNej OD TEGO, KTÓREGO NAZYWACIE BOGIEM, I KTÓRĄ WYKORZYSTAMY DO KIEROWANIA SIŁAMI NATURY DO ATAKU WSZYSTKICH TWOICH MIAST, WSZYSTKICH BAZ WOJSKOWYCH, WSZYSTKICH WASZYCH SPOŁECZNOŚCI NA CAŁYM ŚWIECIE.
      NIE JEST W NASZYCH PLANACH PRZEPROWADZENIE TAKIEJ INTERWENCJI, ALE GDYBY WASI PRZYWÓDCY WOJSKOWI ZAGROŻALI NASZEMU POKOJOWEMU LOTNICTWU, KTÓRE TYLKO CHCE WAM POMÓC, I GDYBY Mieli ZAGRAŻAĆ INNYM NARODoM BRONiĄ JĄDROWĄ INTERWENIOWALIBYŚMY W BARDZO Drastyczny SPOSÓB POPRZEZ SIŁY NATURY.

      https://www.thebongiovannifamily.it/messaggi-celesti/2023/10134-il-pentagono-sempre-piu-trasparente-sugli-ufo-tecnologia-non-umana-ecco-i-video-e-i-documenti.html

  1. Msza Święta z modlitewnika z 1861r
    cz.6.
    MUNDA COR MEUM – EWANGELIA
    Po skończeniu dziękczynienia za odebraną naukę mszał zostaje przeniesiony na drugą stronę do czytania Ewangelii, naprzód dla tego : że w pierwszych wiekach wierni przynosili swe dary na ofiarę ,które były składane na Epistoły stronie ołtarza ,dla tego mszał trzeba było przenieść na drugą stronę ,aby tu złożyć ofiary ludu ; powtore , przeniesienie to ma znaczenie ,że strona lewa ołtarza ,Epistoły ,wyobraża Żydów ,strona zaś prawa , Ewangelii, wyobraża pogańskie narody .Najpierw więc Msza Święta zaczyna się odprawiać na lewej stronie ,bo najpierwej nauka Jezusa Chrystusa żydowskiemu narodowi była opowiadana ,a potem światło wiary od żydów przeniesione zostało do innych narodów , i dlatego znów przy końcu Mszy Świętej mszał bywa przeniesiony na lewą stronę , bo na końcu świata przed zmartwychwstaniem i sądem ostatecznym ,reszta Żydów nawróci się do Jezusa Chrystusa, jak zapewnia Święty Paweł do Rzym.XI.25 :,, Nie chce ,bracia ,abyście nie wiedzieli tej tajemnicy ; bo ślepota w Izraelu tylko jest cząstkowa , dopóki zupełność narodów nie wnijdzie na łono Kościoła,,
    Po przeniesieniu mszału Kapłan mający czytać czyli głosić Ewangelię, pomnąc na świętość słowa Bożego i na swoją niegodność w postaci żebraka ,z złożonymi rękami na środku ołtarza ,przed krzyżem głęboko nachylony ,prosi Boga ,aby jego usta i serce oczyścił .
    ,,Oczyść serce moje i usta moje ,Boże wszechmocny ! który usta Izajasza proroka oczyściłem kamykiem ognistym – który sam możesz grzeszników zamienić w sprawiedliwych – spraw to z miłosierdzia Twego abym Twoją Ewangelię świętą mógł godnie ogłosić .
    Przez Chrystusa Pana naszego. Amen
    Racz się skłonić o Boże ! do udzielenia mi błogosławieństwa ,- gdzie zaraz wyraża o jakie błogosławieństwo prosi .- Pan niech będzie w sercu mojem i w ustach moich ,abym godnie i należycie to jest swietobliwie i z namaszczeniem ogłosił Jego Ewangelię. Amen.
    Po skończeniu tej modlitwy i otrzymaniu jakby błogosławieństwa i pozwolenia do ogłoszenia Ewangelii, idzie na prawą stronę ołtarza , i stanąwszy naprzeciw mszału , przed zaczęciem Ewangelii mówi: ,,Pan z wami !,, Chcąc tymi słowy wzbudzić uwagę w ludzie i zarazem bacznym go uczynić ,jak Bóg miłosierdzie nad nim pokazuje , gdy go posyła do ogłoszenia mu swej woli zawartej w Ewangelii; bo zaiste Bóg jest z tym ludem ,do którego wyprawia swego posłańca . Stwierdza to lud : tak jest ,Bóg z nami ,gdy nam cię posłał ,ale jest i z duchem twoim, gdy cię przeznaczył do oznajmienia nam swej woli .To także pozdrowienie dzieje się i dla naśladowania świętych Apostołów, którzy przychodząc w dom wiernych mówili :
    ,,pokój temu domowi! ,, co to samo jest ,jak ,,Pan z wami !,,
    Mówi dalej :,, Początek, albo dalszy ciąg Ewangelii według świętego Mateusza, Jana itd. Tu wyraża imię świętego Ewangelisty ,aby wierni wiedzieli ,skąd im nauka dana . A oznajmiając skąd Ewangelia wzięta , wśród tych słów czyni znak krzyża świętego na mszale ,na czole ,na ustach i piersiach .Znak krzyża uczyniony na mszale oznacza ,że nauka Jezusa Chrystusa zawarta w Ewangelii z tajemnicy krzyża wzięła tę moc i dzielność ,że cały świat nawróciła , i że to są słowa tego ,który za nas umarł na krzyżu .
    Położenie znaku krzyża na czole oznacza ,że się nie wstydzi wiary Jezusa Chrystusa, bo czoło jest siedliskiem wstydu ,i że nie tylko wstydzić się nie będzie , ale śmiało wyznawać jest gotów Jezusa Chrystusa i na jego bluznienie milczeć nie będzie ,dla tego kładzie krzyż na ustach ,a to na fundamencie słów Jezusa Chrystusa. Łuk.IX.26. : ,,Kto się mnie wstydzić będzie i mojej nauki ,tego i Syn człowieczy wstydzić się będzie .Kto mnie wyzna przed ludźmi ,tego i ja wyznam przed Ojcem moim niebieskim,,
    Mat.X.32.- Nakoniec na piersiach czyni znak krzyża dla tego ,aby okazał : że wiarą w Jezusa Chrystusa w jego sercu ma siedlisko .Z tychrze samych pobudek i wierni czynią wtedy tenże znak krzyża na czole ,ustach ,i piersiach .
    Gdy Kapłan oznajmił ,skąd Ewangelia będzie czytana ,lud przez ministranta odpowiada :,,Chwała Tobie Boże !,, Temu słowy wyraża lud swoją radość, jakby mówił : Chwała Bogu ! dzięki Bogu ! iż nam pozwolił dożyć tej pociechy ,że jeszcze Jego mowy na tej ziemi słuchać będziemy ! Ten głos ukontentowania jest bardzo naturalny ,i sam wydobywa się z serca wdzięcznego .Bo gdy Bóg w Ewangelii do nas przemawia ,toć słuszna jest dzięki Mu składać za takie dobrodziejstwo ,że nam posyła słowa zbawienia .To też dziękczynienie zawiera się w tych słowach .
    Po tem oznajmieniu Kapłan ,dla uszanowania słowa Bożego ,z zlożonemi rękami czyta całą Ewangelią. Z Równem uszanowaniem i wierni z rekami złożonymi stać nabożnie powinni w czasie Ewangelii, kiedy na Mszy Świętej ,albo gdy z ambony czytana bywa, i w tej nabożnej postaci słuchać samego Jezusa Chrystusa, mówiącego wtedy przez usta Kapłana .Dla tego gdy Ksiądz zaczyna czytać Ewangelię ,kto trzymał książkę ,kładzie ją. Nawet starcy na laskach wsparci ,stawiają gdzie mogą laski , a ręce składają .Tak pisze Amalaryusz: ,,Aż dotąd podpieralismy się na laskach ; na odgłos Ewangelii, tak jak sługom przystoi , złożywszy kijki w upokorzeniu z złożonymi rękami przed Panem stawamy,, W miastach katolickich niektórych, gdzie wojsko w paradzie bywało na Mszy Świętej, dawniej przez całą Ewangelię świętą żołnierze stali z dobytymi pałaszami, na znak ,że gotowi są krew swoją przelać na obronę wiary świętej.
    Po skończeniu Ewangelii Kapłan , na znak miłości i uszanowania ku słowu Bożemu czytanemu , całuję początek Ewangelii i mówi : ,,Przez tę świetą naukę niech będą zgładzone nasze wykroczenia !,, to jest , powszednie grzechy , dla których zgładzenia dosyć jest wzbudzać żal ,a ten łatwo podczas słuchania Ewangelii świętej wzbudzamy bywa ,gdy nieraz miłosierdzie Jezusa Chrystusa tam wyrażone rzewne łzy wyciska. Otóż Kapłan całuję Ewangelię ; lud zaś po skończeniu odpowiada ,,Chwała Tobie Chryste !,, dziękczynienie składając za odebraną naukę .
    Po przeczytaniu Ewangelii świętej następował jej wykład i objaśnienie ,jakby zwiemy Kazanie albo Homilia.
    A po wykladzie wszyscy wierni przejęci nauką Jezusa Chrystusa z gruntu serca czynili głośno wyznanie wiary. To wyznaczenie zaczynał Kapłan przy ołtarzu przed krzyżem głośno: ,, Wierzę w jednego Boga i t. d.
    a cały Kościół ,wszystek lud dalej łącznie z Kapłanem, co miał głosu powtarzał :,,Wierzę w Boga Ojca , wierzę w Jezusa Chrystusa, – oczekuje zmartwychwstania i życia wiecznego,,
    Na końcu wyznania wiary ,czyni na sobie Kapłan znak krzyża ,na znak ,że te wiarę, którą wyznaje z wszystkim ludem ,przyniósł nam z Nieba Jezus Chrystus ukrzyżowany.
    Uwaga . W czasie Mszy Świętej solennej, która się z asystą odprawia Dyakon prosi Kapłana celebransa o błogosławieństwo i pozwolenie ogłoszenia ludowi Ewangelii ,bo Święty Paweł pisze do Rzymian X.15.: Jakże opowiadać będą ,jeżeli posłani nie zostaną ?,, Otóż przez odebrane błogosławieństwo bywa posłany .W czasie śpiewania Ewangelii, dwaj Klerycy z zapalonymi świecami stoją przy mszale na znak , że słów Ewangelisty lud odbiera światło przyświecające im we wszystkich drogach życia ; to światło wznieca także miłość w sercach naszych ,a ta sprawuje przyjemną woń dobrych uczynków , dla tego Dyakon kadzi Ewangelię czyli mszał .Ci sami Akolici ,niosący świece ,na przodku idąc do ołtarza ,wyobrażają owych uczniów, których Jezus Chrystus po dwóch posłał we wszystkie miejsca ,gdzie sam miał przyjść .
    OFIAROWANIE CZYLI OFFERTORIUM
    ALBO MASZA WIERNYCH.
    .

    1. Msza Święta z modlitewnika z 1861roku.
      cz.7
      Od Offertorium czyli ofiarowania zaczyna się Msza wiernych. To wszystko, co poprzedzało ofiarowanie jako to : Introit, Kyrie, Hymn Anielski, Modlitwy , Lekcya, Ewangelia ,stanowiło właściwe przygotowanie do ofiary .Dla tego na tej części Mszy Świętej znajdowali się katechumeni i pokutnicy ,i ta część Mszy Świętej stąd nazywała się Mszą katechumenów , i na środku kościoła była odprawiana , tak jak dotąd gdy Biskup celebruje na tronie .
      Przed zaczęciem ofiarowania Dyakon głośno oznajmiał ,aby katechumeni i pokutnicy oddalili się z kościoła ,bo się ma już zacząć ofiarowanie .Na to upomnienie wyszli ; sami tylko wierni zostali . Teraz Kapłan do samych wiernych obracał się i pozdrawiał słowy ,,Pan z wami!,, Te wyrazy były wtedy rozrzewniajace bo że łzami ,płaczem i jękiem oddalali się pokutnicy z kościoła ,nie mogli być uczestnikami najświętszej ofiary .Tej łaski tylko pozostali wierni byli godnym i nie wypadałoż Kapłanowi przemówić do ludu : ,,Pan z wami ,, ta łaska, żebyście na ofierze zostali , jest dowodem ,że Pan jest z wami ,a lud czując to dobrodziejstwo ,rozrzewniony odpowiadał : ,,i z duchem twoim!,, Po pozdrowieniu głośno wszystkich wezwał do modlitwy : ,,Módlmy się!,, kiedy Bóg nad nami miłosierdzie okazał ,że nam pozwolił tu się pozostać ,modlmyż sięa módlmy serdecznie ; wznieśmy nasze serca i myśli i westchnienia ,abyśmy się
      stali uczestnikami najświętszej ofiary .Wezwawszy lud do modlitwy ,sam z złożonymi rękami w duchu nabożeństwa modli się , dawniej cały Psalm ,dziś tylko wiersz odmawiając z Psalmu , który się zowie Offertorium. Nie jest to jeszcze ,ale ta modlitwa dla tego otrzymała nazwisko ofiarowanie ,że ja Kapłan odmawiał w tym czasie ,kiedy lud składał swoje ofiary na ołtarzu .Bo w pierwszych wiekach na każdej Mszy Świętej lud przystępował do Komunii Świętej, i składał ofiary ,to jest ,chleb pszenny i wino do konsekracji czyli poświęcenia .
      Po złożeniu tych darów , miał je Kapłan ofiarować Ołtarz został przykryty białem czystem prześcieradłem i na nim chleb do konsekracji złożony ; dla tego lnianem
      prześcieradłem , bo Ciało Jezusa Chrystusa, na które przez konsekracyą zamieniona zostaje istota chleba , nie może na innej materyi spoczywać .tylko na lnianej .Przetoć do korporałów , na których leży Ciało Jezusa Chrystusa, utajone w Hostyi, nie wolno ani jedwabnej ani innej materyi używać ,tylko lnianej .
      Przed samem ofiarowaniem przypominano sobie słowa Jezusa Chrystusa Mat.V.23.:,, Gdy ofiarujesz dar twój na ołtarzu ,i tu sobie przypomnisz, że twój brat ma co przeciw tobie ,zostaw dar ,a idź i pojednaj się z bratem twoim .,,Dyakon obracał się do ludu , i to wiernym przypominał ,że na Mszy Świętej nie wolno znajdować się z sercem zawziętem .Na to więc ostrzeżenie Dyakona ,zbyt czuły widok rozpoczynał się ; tak niewiasty odosobnione na jednej stronie , jak mężczyźni na drugiej ,w objęciach wzajemnych całowali się na znak że nikt nie ma gniewu w sercu ,że ich wszystkich miłość jednoczy .Po tym akcie rozpoczynało się dopiero ofiarowanie .
      I. OFIAROWANIE HOSTYI.
      Po odczytaniu Offertorium zdejmuje Kapłan pokrycie z kielicha ,składa i kładzie je w bliskości ,odstawia kielich ,zdejmuje palkę z hostyi, bierze patenę z hostyą i trzymając ją przed twarzą ,a oczy wznósłszy na wizerunek Ukrzyżowanego, zaczyna ofiarowanie od tych słów :,, Przyjmij , Ojcze Święty, tę niepokalaną hostyą ktorą ja niegodny sługa Twój ofiaruję Tobie Bogu mojemu żywemu o prawdziwemu ,, Aby jego zgadzała się z uczuciem serca, przybiera na siebie postać w upokorzeniu żebrzącego, spuszczając oczy ,gdy wymawia : ja niegodny – i w tej upokorzonego postawie kończy ofiarowanie ; na końcu czyni krzyż nad hostyą i składa ją na korporale, wyobrażającym owo prześcieradło , na którem Ciało Jezusa Chrystusa leżeć będzie .Ten znak krzyża czyni na oznaczenie ,że to będzie też sama hostya, która dla zbawienia świata na krzyżu ofiarowaną była .Modlitwa ofiarowania hostyi w tych słowach jest zawarta:
      ,,Przyjmij ,Ojcze Święty, tę niepokalaną hostyą , który ja niegodny sługa Twój ofiaruję Tobie Boga mojemu ,żywemu i prawdziwemu, za niezliczone grzechy zniewagi i niedbalstwa moje i za wszystkich tu przytomnych ,także i za wszystkich wiernych Chrześcijan żywych i umarłych ,aby i mnie i im posłużyła do zbawienia na żywot wieczny. Amen.,, W tej modlitwie Kapłan podług miłości wrodzonej najpierw za siebie ,potem za lud ofiarę tę składa.
      2. OFIAROWANIE WINA
      Położywszy hostyą ofiarowaną na korporale ,i złożywszy patenę w bliskości ,składa ręce, oddaje pokłon krzyżowi , i idzie na róg ołtarza ; tam bierze kielich ,wyciera ,aby od wszelkiego kurzu był czysty , i leje wino z ampułki sobie podanej . Drugą ampułkę z wodą nie pierwej bierze ,aż ja pobłogosławi modlitwą i krzyżem świętym; pobłogosławiwszy , wlewa tej wody pobłogosławionej najwięcej trzy krople w kielich . Oto jest modlitwa, którą odmawia błogosławiąc wodę :
      ,,Boże ! który dziwnie utworzyłeś człowieka ,a dziwniej jeszcze odnowiłeś ,udziel nam łaski ,abyśmy przez tajemnicę tej wody i wina ,stali się uczestnikami Bóstwa tego, które raczyło się stać uczestnikiem naszej ludzkiej natury .,, Przypomina tu sobie wierny Chrześcijanin stworzenie i odkupienie .
      Dziwnie Bóg stworzył człowieka ,bo jego ciało z ziemi uformował ,a tchnąwszy w to ciało duszę nieśmiertelną, ożywił je i dziwnie te dwie istoty polaczył. A gdy człowiek przez swoje nieposłuszeństwo stał się nieszczęśliwym z całym potomstwem , zstąpił Bóg z Nieba dla jego ratunku przyjął na siebie ludzkie ciało, Krew swoją przelał i wrócił ludziom utracone prawo do szczęścia .Sami tu poznajem ,że tajemnica odkupienia , czyli odnowienia rodu ludzkiego albo naprawy , jest dziwniejsza, i dla tego dodaje :,,a dawniej odmówiłeś ,, Zebrzemy tu także w tej modlitwie do Boga ,abyśmy za pomocą Jego łaski tak się mogli połączyć z Jezusem Chrystusem, jak Jezus Chrystus z naturą ludzką ,gdy się stał człowiekiem. To wyobraża połączenie wody z winem . Woda oznacza lud wierny .Znak krzyża uczyniony nad wodą ostrzega wiernych , że się z Bogiem połączyć nie mogą , tylko przez Jezusa Chrystusa ukrzyżowanego.
      Mieszanie zaś wody z winem dzieje się dla tego :
      1. Bo tak Jezus Chrystus uczynił, ustanawiając ten Sakrament na ostatniej wieczerzy . Ś. Justyn. Apol.2. Ś Iren.I.4.de haeres. 57.
      2.Dla oznaczenia połączenia ludu z Jezusem Chrystusem, bo wino wyobraża Bóstwo, a woda wyobraża lud wierny .Objaw. ś. Jana .17.
      3. Na pamiątkę ,że z boku Jezusa Chrystusa płynęła krew i woda .
      Po wlaniu wina i wody w kielich znów Kapłan z zlożonemi rękami wraca na środek ołtarza , a oddawszy pokłon Ukrzyżowanemu, bierze kielich i ofiaruje ,a w czasie tego ofiarowania ciągle ma oczy zwrócone na krzyż jako do Boga przemawiający ; na końcu czyni krzyż kielichem na oznaczenie ,że to wino niedługo zmieni się na tęż samą Krew ,która za nas na krzyżu przelana została .W czasie ofiarowania tę mówi modlitwę : ,,Ofiarujemy Ci , Panie ,kielich zbawienia , żebrząc Twego miłosierdzia, abyś w obliczu Twego Majestatu Boskiego na zbawienie nasze i całego świata ,przyjąć go dobrotliwie raczył .,,
      Nie mówi tu Kapłan ,,ofiaruje,, ale ofiarujemy : bo tę modlitwę zanosi do Boga w imieniu wszystkich , czyli raczej wierni łącznie z Kapłanem odmawiać ją winni.- Po tej modlitwie , po postawieniu kielicha i przykryciu palką składa ręce Kapłan , kładzie złożone na ołtarzu i w tem głębokem upokorzeniu tak się modli imieniem wszystkich przytomnych na Mszy Świętej:
      ,,W najgłębszym upokorzeniu i rozrzewnienie serca błagamy Cię ,Panie , przyjmij nasze westchnienia, i spraw to ,aby ta nasza ofiara, tak z naszej strony w obliczu Twojem odbytą została ,aby Ci się ,Panie Boże podobała ,,- Temi prawie słowy modlili się trzej młodzieńcy gdy mieli być wrzuceni w pięć rozpalony , a ta ich modlitwa tak była miłą Bogu ,że ich wśród płomieni zachował Dan.III.39.40.
      Po tej modlitwie podnosi się Kapłan , wznosi swoje oczy na wizerunek Jezusa Chrystusa, w którym cała jego nadzieja , rozszerza ręce , i zaraz składa ,i czyni znak krzyża świętego nad kielichem i hostyą ,mówiąc wtedy
      ,,Przyjdz , Poswiecicielu, wszechmogący wieczny Boże ! i pobłogosław tę ofiarę Twemu świętemu Imieniowi zagotowaną,,
      To wzniesienie oczu i spuszczenie ,wzniesienie i złożenie rąk , są znakami powierzchownymi, ale naturalnymi nabożeństwa , którem serce Kapłana przejęte .Żegnanie prócz tego oznacza , u kogo tej pomocy szuka i od kogo jej czeka Kapłan.
      LAVABO I DALSZE MODLITWY AZ DO KANONU.

  2. Z książki „Życie po śmierci” Ian Wilson:

    „Widziałam już niejedną świecę śmierci. Jedną widziałam tu, w tym pokoju, gdzie siedzimy i rozmawiamy. Świeca śmierci wygląda jak plama jasnego światła; niezależnie od tego, jak ciemno jest w pomieszczeniu, robi się zaraz jasno jak w dzień. Ta świeca nie jest płomieniem, lecz świecącą masą, w kolorze jasnoniebieskim, migocącą, jakby była pobudzana jakąś niewidzialną siłą; czasami długo kołysze się na wszystkie strony. Jeśli ktoś zbliży się do tego światła, nie odczuje nic, bo to jest duch… Człowiek, którego pan tu dziś spotkał, widział światło śmiertelne starego doktora Harrisa, gdy przechodził pewnej nocy drogą koło Nevern. Mówi, że było jasnozielone.”

    Ale co mają wspólnego zmarli z wizją z rękami? – że będzie wielkie branie?

    Mocne iskrzenie jest jeszcze w tym fragmencie:

    „A z tronu wychodzą błyskawice i głosy, i gromy, i płonie przed tronem siedem lamp ognistych, które są siedmiu Duchami Boga.”
    Ap4.5

    1. Do tego fragmentu Ap4.5 jest m.in. odniesienie do Ezechiela:

      „A pośrodku między żywymi istotami było coś jakby węgle rozżarzone w ogniu, z wyglądu jakby pochodnie; poruszało się to pomiędzy żywymi istotami. Ogień wydawał blask, a z ognia strzelały błyskawice.”Ez1.13

      To jest wizja rydwanu Bożego.

      W tym rozdziale jest też m.in.Chajot:

      „Przypatrzyłem się tym istotom żyjącym, a oto przy każdej z tych czterech istot żyjących znajdowało się na ziemi jedno koło. Wygląd tych kół odznaczały się połyskiem tarsziszu, a wszystkie cztery miały ten sam wygląd i wydawało się, jakby były wykonane tak, że jedno koło było w drugim” Ez1.15-16

      Ciekawe, że tarszisz bywa także nazwą kamienia szlachetnego, prawdopodobnie oliwinu lub akwamarynu.
      Oliwin jest zielony, a akwamaryn niebieski.

      Jeśli kanapa dla Piotra, to pewnie rydwan..

Możliwość komentowania jest wyłączona.